Το τρέξιμο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου και δεν χρειάζεται καν να τρέξετε τόσο μακριά!

Σύμφωνα με μια μελέτη, υπάρχουν αναμφισβήτητα οφέλη για την υγεία που σχετίζονται με το τρέξιμο. Το πιο σημαντικό είναι ότι το τρέξιμο πιστεύεται ότι μειώνει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου έως και σχεδόν 30% και δεν χρειάζεται να διανύετε μεγάλες αποστάσεις για να αποκομίσετε αυτά τα οφέλη.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο British Journal of Sports Medicine (μέσω του The Guardian ) και διαπίστωσε ότι το τρέξιμο μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία. «Οποιαδήποτε ποσότητα τρεξίματος, ακόμη και μία φορά την εβδομάδα, είναι καλύτερη από το να μην τρέξετε καθόλου” αναφέρει η μελέτη.

Οι ερευνητές εξέτασαν «14 προηγούμενες μελέτες βασισμένες σε έξι διαφορετικές ομάδες συμμετεχόντων», οι οποίες περιελάμβαναν περισσότερα από 230.000 άτομα. Τα άτομα αυτά εξετάστηκαν για αρκετά χρόνια (από 5,5 έως 35 ετών).

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το τρέξιμο είχε 27% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου από οποιαδήποτε αιτία, 30% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο και 23% μικρότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι ερευνητές δεν βρήκαν στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι η αυξημένη διάρκεια, οι ρυθμοί και η συχνότητα του τρεξίματος είχαν πλέον όφελος.

«Είναι ενδιαφέρον ότι βρήκαμε τέτοια οφέλη ακόμη και για σχετικά μικρές ποσότητες τρεξίματος, όπως μια μέρα την εβδομάδα ή 50 λεπτά την εβδομάδα. Επιπλέον, δεν βρήκαμε στοιχεία που να δείχνουν ότι τα οφέλη αυξάνονται ή μειώνονται σημαντικά με υψηλότερες δόσεις τρεξίματος», δήλωσε ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Δρ Ζέλικο Πέντισιτς, από το Πανεπιστήμιο Victoria στην Αυστραλία, στο Healthline .

Αυτό σημαίνει ότι το τρέξιμο για λιγότερο από τις συνιστώμενες οδηγίες μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις και καρκίνο. Το NHS συνιστά η φυσική δραστηριότητα για ενήλικες ηλικίας 19 έως 64 ετών να περιλαμβάνει τουλάχιστον «150 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα την εβδομάδα ή 75 λεπτά έντονης δραστηριότητας την εβδομάδα».